Siirry sisältöön

Naantalin Energian asiakkaat Suomen tyytyväisimpiä

Julkaistu: 28.1.2015

Naantalin Energian asiakkaat ovat tyytyväisimpiä oman yhtiönsä toimintaan. Tämä käy ilmi Energiateollisuus ry:n valtakunnallisesta energiayhtiöiden asiakastyytyväisyystutkimuksesta. Naantalin Energian asiakkaat kiittävät erityisesti asiakaspalvelua, tiedottamisen riittävyyttä, kotisivujen sisältöä, tiedottamista häiriö- ja muutostilanteissa sekä laskun luotettavuutta.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, että asiakkaat ovat huomanneet tekemämme työn. Olemme kiinnittäneet huomiota erityisesti asiakaspalveluun ja riittävään tiedottamiseen. Verkkosivuillemme on tuotu lisää informaatiota, ja tiedon löytämistä on helpotettu. Lisäksi olemme ottaneet käyttöön yhtiön Facebook-sivun, jonka kautta välitämme monipuolisesti erilaista tietoa, kertoo Naantalin Energian toimitusjohtaja Pasi Haarala.

Naantali ykkönen kaikilla mittareilla

Naantalin Energia sijoittuu kaikilla mittareilla maan keskitason yläpuolelle. Tulokset ovat myös parantuneet selvästi edelliseen eli vuoden 2011 tutkimukseen verrattuna. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä toimialalla. Naantalin Energia sijoittui ykköseksi kokonaistoimituksissa, joka sisältää sekä sähkön myynnin että siirron.

– Tutkimuksen mukaan meillä ei ole keskeisiä kehittämiskohteita, mutta laakereille emme silti jää lepäämään. Hyvä asiakaspalvelu on meille edelleen ykkösasia. Lisäksi jatkamme uusien sähköisten palvelujen kehittämistä. Viestintää laajennamme erityisesti sosiaalisessa mediassa ottamalla käyttöön uusia kanavia nykyisten rinnalle. Kaiken pohjana on asiakaspalautteen kerääminen ja hyödyntäminen, sanoo Pasi Haarala.

Suomalaiset kaipaavat parempaa viestintää

Valtakunnallisesti energiayhtiöiden asiakkaat ovat tyytyväisiä oman yhtiönsä palveluihin ja toimintaan. Viestintään yleensä ja erityisesti häiriötilanteiden viestintään kaivataan kuitenkin parannusta.

Tutkimuksessa haastateltiin lähes 6 600 asiakasta 26 sähköyhtiöstä syksyllä 2014. Tutkimuksen tuloksia verrataan yhtiön vuoden 2011 tuloksiin sekä toimialan kokonaistuloksiin 2011 ja 2014. Tutkimuksen teki tutkimustoimisto IROResearch Oy Energiateollisuus ry:n toimeksiannosta.



Takaisin
Ota yhteyttä